Zodra je een website hebt ben je bezig met online zichtbaarheid. Waarom deze dan niet zo goed mogelijk gaan benutten! Ook het hebben van social mediakanalen heeft zo zijn voordelen. Je (toekomstige) cliënten komen daar gemakkelijk met je in contact. En jij hebt waardevolle informatie waar ze meteen mee aan de slag kunnen. Met een e-mailmarketing tool zorg je voor verbinding met je doelgroep. Laten we kijken hoe we deze 3 tools zo goed mogelijk kunnen gaan inzetten voor jouw cliënten.
Door samen te werken lukt het wel:
Website
Je website is de basis van je online zichtbaarheid. Waar moet je aan denken bij je website? Het is goed om te kijken of de reis die een websitebezoeker maakt logisch is. Hoe leidt jij je cliënt ergens naartoe? Wat soms voor jou heel logisch kan zijn is dat misschien niet vanuit het perspectief van je ideale cliënt. Bekijk de reis die zij maken vanuit hun perspectief.
Social media
Via social media kanalen kan je mensen bereiken die je anders niet had ontmoet. Velen zullen via deze weg voor het eerst met jou in contact komen. Op welke social media kanalen zijn jouw ideale cliënten te vinden en hoe willen zij jouw informatie ontvangen? Dat zijn belangrijke elementen om in gedachten te houden bij het gebruik van social media.
E-mailmarketing
Bestaande cliënten en potentiële cliënten zijn goed te benaderen via e-mail. Door bestaande cliënten te mailen blijf je bij hun in gedachten en potentiële cliënten kunnen jouw beter leren kennen. Je kan gebruik maken van een nieuwsbrief maar zijn meer wegen die naar Rome lijden. Ik laat je ze graag zien.
'Don´t push people to where you wan´t to be; meet them where they are.'
Meghan Keaney
5 redenen om gestructureerd aan de slag te gaan met online zichtbaarheid:
Vergeet het ploeteren op nieuwe content, samen zorgen we voor inspiratievolle content.
Online zichtbaarheid is een groot onderwerp met vele mogelijkheden. Ik maak het graag behapbaar voor je. Zodat het jou ook lukt om consistent, waardevolle en inspiratievolle content te maken en te delen.