Online zichtbaarheid in de zorg

Door gestructureerd bezig te zijn met je online zichtbaarheid zal jij je doelen gaan halen

Informatie vinden

Als jij snel antwoord wil op een vraag dan gebruik je waarschijnlijk het internet. Dat doen jouw cliënten ook.. Maak hier gebruik van.

Kostenbesparing

Online zichtbaarheid is een goedkope manier van marketing in vergelijking bijv. met een advertentie plaatsen in een lokale krant. 

Mogelijkheden zijn eindeloos

Je content kan op veel manieren gedeeld worden. Je kan denken aan een blogartikel op je website, een social media post, een podcast en nog zoveel meer. 

Zodra je een website hebt ben je bezig met online zichtbaarheid. Waarom deze dan niet zo goed mogelijk gaan benutten! Ook het hebben van social mediakanalen heeft zo zijn voordelen. Je (toekomstige) cliënten komen daar gemakkelijk met je in contact. En jij hebt waardevolle informatie waar ze meteen mee aan de slag kunnen. Met een e-mailmarketing tool zorg je voor verbinding met je doelgroep. Laten we kijken hoe we deze 3 tools zo goed mogelijk kunnen gaan inzetten voor jouw cliënten.

3 diensten voor jouw online zichtbaarheid.

Plan van aanpak pakket

Dit is de basis van een goede samenwerking. We kijken naar wie jouw doelgroep is en waar deze te vinden zijn. We maken een plan om aan de slag te gaan met je website, social media en e-mailmarketing. 

Social media

Social media is een laagdrempelige manier om een eerste kennismaking met jouw zorgonderneming te maken. Ik zorg ervoor dat je regelmatig te zien bent daar waar je (toekomstige) cliënten zijn.

E-mailmarketing

Het e-mailen van (toekomstige) clienten zorgt voor meer verbinding. Hier kan je echt inhoudelijke informatie overdragen. Ik maak graag een nieuwsbrief of een funnel voor je klaar. 

Door samen te werken lukt het wel:

  • Om structuur in je online zichtbaarheid te krijgen.
  • Om je doelen te gaan halen met je online zichtbaarheid.
  • Om volgers en bestaande cliënten te blijven inspireren.
  • Om meer mensen te bereiken met jou content.
  • Om consistent te zijn.

Website

Je website is de basis van je online zichtbaarheid. Waar moet je aan denken bij je website? Het is goed om te kijken of de reis die een websitebezoeker maakt logisch is. Hoe leidt jij je cliënt ergens naartoe? Wat soms voor jou heel logisch kan zijn is dat misschien niet vanuit het perspectief van je ideale cliënt. Bekijk de reis die zij maken vanuit hun perspectief.

Social media

Via social media kanalen kan je mensen bereiken die je anders niet had ontmoet. Velen zullen via deze weg voor het eerst met jou in contact komen. Op welke social media kanalen zijn jouw ideale cliënten te vinden en hoe willen zij jouw informatie ontvangen? Dat zijn belangrijke elementen om in gedachten te houden bij het gebruik van social media.

E-mailmarketing

Bestaande cliënten en potentiële cliënten zijn goed te benaderen via e-mail. Door bestaande cliënten te mailen blijf je bij hun in gedachten en potentiële cliënten kunnen jouw beter leren kennen. Je kan gebruik maken van een nieuwsbrief maar zijn meer wegen die naar Rome lijden. Ik laat je ze graag zien. 

null

'Don´t push people to where you wan´t to be; meet them where they are.'

Meghan Keaney

5 redenen om gestructureerd aan de slag te gaan met online zichtbaarheid:

  • Waarschijnlijk heb je een website en ben je dus bezig met je online zichtbaarheid. Zorg dat de tijd en geld die je daarin steekt ook weer terugverdient.
  • Cliënten gaan eerst online op zoek naar antwoorden op hun vragen. Ze zijn op zoek naar jou!
  • Je hebt waardevolle content te delen. 
  • Cliënten kunnen door jouw content een weloverwogen beslissing nemen om met jou in contact te komen.
  • Jij kan je doelstellingen gaan behalen.

Vergeet het ploeteren op nieuwe content, samen zorgen we voor inspiratievolle content.

Laten we gaan kennis maken!

Online zichtbaarheid is een groot onderwerp met vele mogelijkheden. Ik maak het graag behapbaar voor je. Zodat het jou ook lukt om consistent, waardevolle en inspiratievolle content te maken en te delen.