Vaak hoor ik zorgondernemers zeggen dat het niet per se noodzakelijk is om e-mailmarketing te gebruiken voor hun praktijk. Wel begrijpelijk want het kost tijd en energie. Maar toch zeg ik dan op mijn beurt dat je kans laat liggen en dat is zonde. Ik geef je 4 redenen waarom je juist wel e-mailmarketing kan starten.
1. Omdat je een bedrijf bent dat in beweging is.
In ieder bedrijf veranderen er dingen in de loop van de tijd. Je bent in beweging. Er kunnen bijvoorbeeld door de gemeente of door verzekering dingen veranderen die van invloed zijn op je cliënten. Dan zijn er zo af en toe organisatorische veranderingen. Of verandert je zorg aanbod doordat er bijvoorbeeld een cursus/opleiding is gevolgd.
Al deze veranderingen hebben invloed op je cliënten. Daarom is het goed deze veranderingen te delen. Door gebruik te maken van een e-mailmarketing tool heb je snel en op een eenvoudige manier iedereen op de hoogte gebracht.
2.Omdat je heel veel waardevolle informatie kan delen met je cliënten.
In jouw praktijk zit een heleboel expertise. Misschien heel specialistisch of juist heel breed doordat je veel verschillende mensen in dienst hebt. Je hebt in ieder geval een heleboel waardevolle informatie in handen waar jij je cliënten mee op weg kan helpen. Deze waardevolle informatie is vaak de grootste reden waarom de e-mail wel gelezen gaat worden. Dit willen cliënten graag van jou weten omdat ze jou als een expert zien.
3. Omdat jij ook moet blijven werken aan cliënten binding.
Misschien is concurrentie niet iets waar jij aan wil denken maar toch heb je hiermee te maken. Cliënten staat het vrij in om ergens anders naartoe te gaan met hun zorgvraag. Ook als de behandeling is gestopt is het daarom goed om in hun herinnering te blijven. Want mochten ze je later toch weer nodig hebben dan weten ze je heel snel weer te vinden, omdat je regelmatig een informatieve mail hebt verstuurd.
4. Omdat je het vertrouwen kan vergroten van toekomstige cliënten.
Mocht je graag nieuwe cliënten willen trekken dan is het zeker goed om waardevolle informatie te delen via e-mail. Hiermee leren ze jou en/of collega's alvast kennen. Ze weten dan waar ze heen kunnen met hun vragen. Dit vergroot hun vertrouwen in jou. En vertrouwen is een goede basis voor de start van een behandeling.
Wat is nu het voordeel?
Het voordeel van het gebruik van e-mailmarketing is dat je bouwt aan je client binding, het vertrouwen vergroot, informatie en praktische veranderingen kan delen en dit alles op 1 platform. Er is natuurlijk nog veel meer mogelijk met e-mailmarketing. Wil jij weten wat er nog meer mogelijk is met e-mailmarketing en wat bij jouw praktijk past? Daar kunnen we samen over sparren, dat doe ik dat graag tijdens een kennismakingsgesprek. Deze kan je hier plannen.